Ιστορικό Σχολείου
Το σχολείο μας ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Σεπτέμβριο του 1968 με την ονομασία "Αστική Σχολή Κάτω Περβολιών". Eκείνη την περίοδο είχε 72 μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες κατανεμήθηκαν σε 5 τμήματα. Σημαντική αύξηση των μαθητών/τριών του σχολείου μας παρατηρήθηκε τη σχολική χρονιά 1974 - 75 λόγω της τουρκικής εισβολής στο νησί μας.
Σήμερα το σχολείο μας έχει μετονομαστεί σε Δημοτικό Σχολείο Πάφου Δ' -Κάτω Περβολιών. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα δημοτικά σχολεία της Πάφου με 330 μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες κατάγονται από διάφορες χώρες κυρίως από Ευρώπαϊκές χώρες αλλά και από άλλες χώρες της Ασίας και της Αφρικής. Είμαστε, δηλαδή, ένα πολυπολιτισμικό σχολείο, στο οποίο μοιραζόμαστε τις ομοιότητές μας και γιορτάζουμε τις διαφορές μας.
Το σχολείο μας, από το 2016 συμμετέχει στο πρόγραμμα «Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης – ΔΡΑ.Σ.Ε.», που έχει ως στόχο την οικονομική ανόρθωση και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος μέσα από την εφαρμογή στοχευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και αποσκοπεί στη συνέχιση, διεύρυνση και βελτίωση της λειτουργίας του θεσμού των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) και, συγκεκριμένα, του έργου «Πρόγραμμα κατά της Πρόωρης Εγκατάλειψης του Σχολείου, της Σχολικής Αποτυχίας και της Παραβατικότητας σε Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας», που υλοποιήθηκε κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013.
Η εφαρμογή του προγράμματος ΔΡΑ.Σ.Ε. έχει ως κύριο σκοπό την άμβλυνση των αρνητικών συνεπειών της οικονομικής κρίσης στην εκπαίδευση και τους/τις μαθητές/τριες και ως επιμέρους στόχους τη διασφάλιση της κοινωνικής πρόνοιας και τη στήριξη των οικονομικά ασθενέστερων ομάδων του πληθυσμού, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, με τον περιορισμό του κινδύνου κοινωνικής περιθωριοποίησης και αποκλεισμού, τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, τη μείωση της σχολικής αποτυχίας, της παραβατικότητας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.
Στο πλαίσιο του ΔΡΑ.Σ.Ε. μας δίνεται η δυνατότητα να εφαρμόσουμε σύγχρονα προγράμματα και ποικίλες δράσεις, στις οποίες συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, η προσφορά προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και δημιουργικής απασχόλησης στους/στις μαθητές/τριες (σε πρωινό και απογευματινό χρόνο), η προσφορά πρόσθετης ψυχοκοινωνικής στήριξης από ειδικούς επιστήμονες, η προσφορά επιμόρφωσης και κατάρτισης των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών, καθώς και η παροχή υποστηρικτικού/τεχνολογικού εξοπλισμού.
Από την εφαρμογή του προγράμματος, το οποίο συγχρηματοδοτείται κατά 85% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και κατά 15% από εθνικούς πόρους προκύπτουν πολλαπλά οφέλη, μεταξύ των οποίων και τα ακόλουθα:
- Στήριξη ΟΛΩΝ των μαθητών/τριών του σχολείου μας με υλοποίηση διαφόρων ΔΩΡΕΑΝ προγραμμάτων.
- Υποστήριξη μαθητών/τριών που παρουσιάζουν υψηλό ρίσκο να παραμείνουν λειτουργικά αναλφάβητοι και να αποφοιτήσουν από το σχολείο χωρίς να κατέχουν τις απαραίτητες δεξιότητες για τη σύγχρονη κοινωνία της γνώσης.
- Υποστήριξη οικογενειών με μεταναστευτική βιογραφία σε θέματα έγκαιρης εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και βελτίωσης των κοινωνικών δεξιοτήτων τους.
- Ενίσχυση των συμβουλευτικών υπηρεσιών και του επαγγελματικού προσανατολισμού.
- Υποστήριξη μαθητών/τριών με χαμηλές κοινωνικές δεξιότητες, ώστε να διασφαλισθεί η ένταξή τους στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
- Άμεση υποστήριξη μαθητών/τριών (και κατ’ επέκταση των οικογενειών) που αντιμετωπίζουν προβλήματα κοινωνικού αποκλεισμού.
- Πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων παραβατικότητας, σχολικής αποτυχίας και πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.